У Галерији ФЛУ отворена изложба радова студената генерације ФЛУ и ФПУ

31. децембра 2020
Милица Ђоковић и Теодора Николић

У оквиру обележавања Дана Универзитета уметности, 29. децембра 2020. године у Галерији ФЛУ (Кнез Михаилова 53) отворена је изложба студената генерације Факултета ликовних уметности и Факултета примењених уметности. Ове године, свој рад су представиле најбоље студенткиње у школској 2019/2020. два факултета – Теодора Николић, која је завршила мастер студије сликарства на Факултету ликовних уметности и Милица Ђоковић, која је дипломирала графички дизајн на Факултету примењених уметности.
Изложба ће бити отворена за посетиоце до краја јануара 2021.

Теодора Николић, сликар
студенткиња генерације ФЛУ у шк. 2019/2020.
Биографија

Реч ауторке
На почетку самосталног одабира теме и израза, полазећи од интересовања за људску фигуру, на трећој години студија настављам са истраживањем овог мотива. Модел из класе приказан на сликама из тог периода, представљао је полазиште за серију радова на којима је кроз кадрове онога што је око мене, приказана атмосфера радног простора. Са акцента на искључиво визуелним квалитетима масе тела и односа истог са позадином, моје истраживање преусмерено је на бригу која се односи не само на ликовност рада, већ и на његово значење.
Приказујући људе из свог свакодневног окружења, циљ тада постаје продирање у психолошку димензију портретисаних. Оно што ме занима у том процесу сликања, јесте пре свега блискост и познавање човека који седи наспрам мене и изазов који то са собом носи. Анализом његових спољашњих аспеката постоји покушај да се продре кроз исте и њима прикаже онај оку невидљив део сваког човека.
Тежњом да се прикаже нечије тренутно стање, верним преношењем карактера и емоције коју исти буди, слика представља замрзнут моменат. Кадар који ме је заинтригирао бојама, светлом и формом, полазиште је за уметничку обраду призора чија се лепота налази у ономе што је познато, а што ипак пружа могућност поновног упознавања.
Оно што је значајно поготово за актуелни тренутак дехуманизације и удаљавања људи, јесте повратак, са једне стране на материјалност рада и његов тактилни аспект, и са друге – повратак на универзални и непревазиђени мотив који подразумева и поставља блискост, а где се постављају психолошка и филозофска питања о особинама и односу људи, као и спознаји другог и себе. Моменат интиме који се провлачи кроз радове, наглашава нужност интеракције која је све чешће замењена окретањем себи.


Милица Ђоковић, графички дизајнер
студенткиња генерације ФПУ у шк. 2019/2020.
Биографија

Реч ауторке
Графички дизајн је мултидисциплинаран и управо та његова ширина ми даје могућност да се у пројектима бавим различитим истраживањем и да за сваки дефинишем посебан концепт и начин рада. Пројекат постаје мали свет са својом структуром и правилима.
Годинама градим универзум. Циљ ми је да сваки пројекат буде креативан али логичан. Са јасном поруком али и прикривеним симболима који од посматрача захтевају дубље разматрање. Желим да моји пројекти буду симпатични са дозом тмине. Инспирацију проналазим у делима историје уметности и дизајна, као и у естетици јапанске традиционалне уметности и савременог дизајна. Без обзира на тему којом се бавим, најчешће се окрећем овим изворима инспирације који ми помажу у дефинисању естетике или графичког језика који ће пренети неку причу.
Дизајн је истовремено флуидан и стабилан. Он је одраз реалности која је субјективна. Сваки нови пројекат представља промишљање дизајнера како да визуализује нову реалност. Колико људи има толико и реалности којима дизајнер може да да форму, а та форма је учвршћена правилима која постоје у графичком дизајну. Зато не верујем у потпуности да постоји лош дизајн, већ лоше интерпретације и неразумевање правила.