Центар за унапређење квалитета наставе и развој каријере
О Центру
У оквиру Еразмус+ пројекта МАГНЕТ, Универзитет уметности у Београду је јануара 2024. године основао Центар за унапређење квалитета наставе и развој каријере (CTL – Center for Teaching and Learning).
Имајући у виду значај континуираног развоја универзитетске педагогије и подизање наставничких компетенција, а самим тим и квалитета наставе, основна мисија Центра је да обезбеди подршку наставницима, са циљем јачања изврсности у настави и учењу, кроз упознавање са иновативним педагошким праксама.
Мисија:
- промоција и подршка у обезбеђивању иновативних педагошких пракси у пољу уметности и науке о уметности
- унапређење методика наставе
- подршка студентима у цтицању знања и развоју вештина које су од значаја за њихово даље образовање, запошљавање, самозапошљавање и повезивање са послодавцима и професионалним сектором.
Задаци:
- организација радионица, семинара и тренинга за наставнике са циљем јачања педагошких компетенција, упознавања са методикама и савременим педагошким истраживањима
- организација радионица, семинара и тренинга за студенте са циљем стицања вештина и знања о запошљавању, самозапошљавању и повезивању са послодавцима
- обезбеђивање наставних средстава, неопходних алата и литературе за наставнике и студенте
Руководилац Центра: др Гордана Каран, ред. проф. ФМУ
Одржано предавање „Подсетник за менторе (о академском писању)“, Ректорат УУ, 6. децембар 2024.
У оквиру Центра за унапређење квалитета наставе и развој каријере Универзитета уметности у Београду, 6. децембра 20204. године у Свечаној сали Ректората
одржано је предавање „Подсетник за менторе (о академском писању)“ др Саше Радојчића, ред. проф. Факултета ликовних уметности
Предавање је било намењено менторима и докторандима на Универзитету уметности, са циљем да размене знања и практична искуства у вези са академским писањем из перспективе ментора, као и добре праксе при дефинисању структуре дисертације и њеног писања. Кроз ово предавање, размотрена су следећа питања:
– Шта је дисертација на Универзитету уметности и какви су њени захтеви?
– Шта пише у правилнику о академском писању?
– Препоруке менторима за подршку докторантима, како би написали квалитетну дисертацију
– Како уобличити дисертацију пре него што правила буду дефинисана
– Структура и садржај курса о академском писању на ФЛУ, као и савети за писање првих већих научних радова
– На који начин и у ком формату наводити литературу у академским радовима
Циљ овог предавања био је да се наставницима Универзитета уметности пруже практичне смернице и алате за успешно менторство докторских дисертација. Догађају је присуствовало 30 наставника и сарадника са сва четири факултета из састава Универзитета, који су у динамичној дискусији разменили своја искуства и добре праксе.
Предавач:
Др Саша Радојчић, редовни професор
Факултет ликовних уметности , Теоријски одсек
Диплoмирao и дoктoрирao филoзoфиjу нa Филoзoфскoм фaкултeту у Бeoгрaду. Нa Филoлoшкoм фaкултeту у Бeoгрaду мaгистрирao у oблaсти нaукe o књижeвнoсти.
Oбjaвиo шeст књигa пeсaмa, три тeoриjскe студиje и двe збиркe oглeдa и критикa.
Стaлни члaн-сaрaдник Maтицe српскe и члaн Oдбoрa зa jeзик и књижeвнoст MС. Члaн Српскoг ПEН цeнтрa, Српскoг књижeвнoг друштвa, Српскoг филoзoфскoг друштвa, Eстeтичкoг друштвa Србиje и Друштвa зa aнтичкe студиje Србиje.
Биo члaн урeдништвa у чaсoписимa Лeтoпис Maтицe српскe, Дoмeти и Нoрмa.
Биo члaн, oднoснo прeдсeдник жириja нaгрaдa: „Вaскo Пoпa“, Дисoвa нaгрaдa, Брaнкoвa нaгрaдa, „Брaнкo Mиљкoвић“, „Ђoрђe Joвaнoвић“, „Ђурa Jaкшић“, Гoдишњe нaгрaдe ДКВ и других.
Нaгрaдe: „Брaнкo Ћoпић“, „Ђурa Jaкшић“, „Лeнкин прстeн“ зa пoeзиjу, „Mилaн Бoгдaнoвић“ зa критику.
Oжeњeн, имa двa синa.
Oпширниje: http://sasaradojcic.wordpress.com
Онлајн предавање “Који је ваш стил подучавања?”, 13. новембар 2024. професорке Наде О’Брајен
У оквиру Центра за унапређење квалитета наставе и развој каријере (CTL – Center for Teaching and Learning), Универзитет уметности у Београду је 13. новембра 2024. године организовао предавање за наставнике и истраживаче, под називом „Који је ваш стил подучавања?“, путем платформе Microsoft Teams.
Ово предавање-радионица имало је за циљ да истражи различите стилове подучавања који откривају основу омиљених педагошких стилова и оријентације учитеља. Стилови подучавања су и урођени и стечени, а свест о властитом преферираном стилу отвара могућности за даљи развој и обогаћивање ресурса предавача. Нису сви стилови у оптималној међусобној резонанци, што ствара значајну редунданцију у комуникацији између предавача и студената. Богатије овладавање различитим стиловима повећава ниво пријемчивости наставног садржаја код студената и побољшава комуникацију између учитеља и ученика.
На предавању је учествовало преко 30 наставника и истраживача са неколико универзитета из земље и региона, који су имали прилику да открију свој стил подучавања и дискутују о потенцијалним развојима педагошких стилова.
Предавач:
Др Нада О’Брајен (28.11.1973)
Квалификације
- Диплома из Аналитичке психологије, К. Г. Јунг Институт, Цирих, Швајцарска
- Докторат из Музичке педагогије, Факултет музичке уметности у Београду
- Експерт ЕУ за развој образовних стандарда, компетенција и исхода
Професионално искуство
- Предавач на Факултету музичке уметности у Београду (ванредни професор)
Курсеви: Методика општег музичког образовања, Музика и несвесно.
- Предавач на Карл Јунг Институту, Цирих, Швајцарска
- Члан Комисије за научна истраживања, Карл Јунг Институт, Цирих, Швајцарска
- Акредитовани јунгијански психоаналичар
- Вођа програма за професионални развој психијатара и психолога у Националном здравственом систему Норвешке (Регионални психијатријски центар Телемарк, Рогаланд А Центар, Ставангер), 2007-2011
- Излагач на бројним међународним конференцијама
Остало
- Говори енглески и норвешки (Б1)
Одржано онлајн предавање „Развијање педагошких компетенција у уметничким областима универзитетског образовања – искуства из музичке педагогије“
У оквиру Центра за унапређење квалитета наставе и развој каријере (CTL – Center for Teaching and Learning), 25. јуна 2024. године одржано је онлајн предавање за наставнике и истраживаче под називом „Развијање педагошких компетенција у уметничким областима универзитетског образовања – искуства из музичке педагогије“.
Тема предавања било је представљање базичне платформе на којој функционише музичка педагогија у оквиру Катедре за солфеђо и музичку педагогију Факултета музичке уметности у Београду. У складу са потребама артикулације садржаја контексту и циљној групи, истакнута су и општа, универзална места која су попут кључа или формуле, применљива за организацију и артикулацију стицања педагошких компетенција и када оне нису експлицитно музичке.
Предавачи:
***
Преци музичке педагогије потичу из два извора – опште педагошке науке и науке о музици. Полазећи од педагогије, преко дидактике до методике, долази се до методике наставе музичке писмености.
Приказано је како се у деценијским трагањима за одговорима на питања коме, колико, када, зашто и како, а затим и шта и чиме дошло до могућности транспарентног представљања елементарних полазишта на којима функционише дидактичко-методичка апаратура музичке наставе. С обзиром на њену високу функционалост и адаптивност, овај приказ методичке организације едукативног процеса садржи потенцијале универзалности – што значи да је применљив и на друге уметничке и научне области у циљу организације едукационог процеса који води развоју педагошких компетенција.
Приказујући методику наставе солфеђа/музичке писмености, као кључне научне дисциплине у грађењу музичких педагога, упућује се на њен интегративни карактер и огромни потенцијал интердисциплинарности, мултидисциплинарности и трансдисциплинарности. Захваљујући универзалности методичке организације наставног процеса, у фокусу је едукациони процес у коме се налази човек са свим својим компетенцијама и потенцијалима за развој и сарадњу, у сталном трагању за оптималним како.
У оквиру CTL-a oдржан догађај “MEDIA Learning Lab #6: заштита креативног рада”
У оквиру новооснованог Центра за унапређење квалитета наставе и развоја каријере Универзитета уметности у Београду (Center for Teaching and Learning – CTL) одржан је 3. јуна 2024. године једнодневни догађај „MEDIA Learning Lab #6: заштита креативног рада“.
Догађај, који је организован у сарадњи Универзитета уметности у Београду и MEDIA Деск Србија Филмског центра Србије, састојао се из низа предавања о заштити ауторских права у области филма, креативних индустрија, аудиовизуелним и музичким делима, као и у ери вештачке интелигенције.
Догађај је отворила ректорка Универзитета уметности, проф. др Мирјана Николић, а уводну реч је дала Уна Домазетоски, сарадница Филмског центра Србије.
О заштити ауторских права су говорили Александар Поповић, партнер у Адвокатском ортачком друштву JPM&PARTNERS, Никола Клиска, самостални адвокат који сарађује са Karanović&Partners, Татјана Буквић из Tin Drum music и Емина Перуничић из MASCOM-а.
Програм је делом реализован у оквиру пројекта МАГНЕТ – Managerial and GoverNance Enchancement through Teaching, у којем учествује Универзитет уметности у Београду, а који подржава Еразмус+ програм Европске уније.
ПРОГРАМ
09:45 – 10:00 Окупљање учесника
10:00 – 10:30 Предавање “Филмско дело са аспекта Закона о ауторским и сродним правима”, Александар Поповић, партнер у Адвокатском ортачком друштву JPM&PARTNERS
10:30 – 11:00 Q&A сесија
11:00 – 11:30 Предавање “Занимљиви спорови у области креативних индустрија”, Никола Клиска, самостални адвокат који сарађује са Karanović&Partners
11:30 – 12:00 Q&A сесија
12:00 – 12:45 Пауза са послужењем
12:45 – 13:15 Предавање “Коришћење ауторских и сродних права у аудиовизуелним делима – музика”, Татјана Буквић, Tin Drum music) и литература/писана реч (Емина Перуничић, MASCOM)
13:15 – 13:45 Предавање “Ауторска права у ери вештачке интелигенције и осврт на ЕУ законодавство”, Татјана Буквић, Tin Drum music
13:45 – 14:30 Q&A сесија
МООС
Под окриљем Еразмус+ пројекта МАГНЕТ креиран је први MOOC (Massive Open Internet Courses) курс на Универзитету уметности, са темом Јачање критичког мишљења и критеријума код педагога развојем вештина и декодирања масмедијских порука. Курс представља упознавање са основним постулатима медијске педагогије као области која обухвата педагошки оријентисано бављење масовним медијима (медијска писменост, медијска дидактика, теорија) и намењен je педагозима, истраживачима и студентима који желе да унапреде своје вештине декодирања масмедијских порука, развију масмедијску дигиталну писменост, упознају се са постулатима и ефектима теорије масмедија и аудиторијума као кључних фактора у формирању критичког мишљења и критеријума код педагога. Основни циљ курса је производња едукативног материјала и трансфера знања путем интернет платформе, са фокусом на медијској педагогији. Курс се састоји из видеа, презентација и питања за дискусију и садржи 4 тематске целине: 1) Увод и преглед курса; 2) Историјат радија и Радио у ери комерцијализације и форматизације; 3. Телевизија и 4. Интернет.
Курс je креирала др Марија Каран, доценткиња Факултета музичке уметности, на српском и енглеском језику.
Комплетном курсу је могуће приступити преко MAGNET-MOOCs платформе, регистрацијом на:
https://magnet-moocs.mbg.duth.gr/courses/course-v1:uab+DCT101+2024_T1/about