Еразмус+ Партнерства за сарадњу
ДИГИАРТЕД
Курсеви дигиталне уметности у високошколским установама
Веб страница пројекта: http://www.digarted.eu/
Циљеви
– Развити и учинити доступним образовне ресурсе и ресурсе знања о интеграцији елемената дигиталне уметности у наставне праксе уметничких школа.
– Пружити могућности за обуку академика уметности о иновативним елементима дигиталне уметности и трансдисциплинарним приступима како би се проширили њихови капацитети за дизајнирање наставног плана и програма, извођење и оцењивањм на раскрсници уметности и технологије.
– Пружити могућности студентима уметности да развију дигиталне вештине и компетенције.
– Промовисати димензију доживотног учења у уметничким школама олакшавањем усвајања краткотрајних курсева дигиталне уметности који воде до микрокредита.
Активности
Што се тиче резултата пројекта, а посебно за развој резултата пројекта 1 – Модул обуке за ликовне едукаторе о дигиталној уметности, биће предузете следеће активности: процена потреба, утврђивање циљева учења, дефиниција структуре, обука, материјали и евалуација.
За развој резултата пројекта 2 – Педагошки оквир (наставни план и програм) о дигиталној уметности за један основни и један изборни предмет дигиталне уметности, биће предузете следеће активности: планирање, истраживање, садржај и методе и материјали и алати.
За развој резултата пројекта 3 – Наставни план и програм за краткотрајни курс учења о основама дигиталне уметности који води до микрокредита, биће предузете следеће активности: истраживање и планирање, дизајн курса и евалуација микрокредита.
Такође, остале пројектне активности ће се односити на управљање пројектом у смислу праћења напретка и квалитета, пројектних састанака, мултипликативних догађаја, као и активности у сврхе ширења, комуникације и експлоатације.
Очекивани резултати
Модул обуке за ликовне едукаторе о дигиталној уметности
Модул за обуку намењен наставницима како би им пружио знање, вештине и приступе дигиталној уметности. Циљ обуке је да наставници развију компетенције и разумевање како да интегришу дигиталне елементе у своје традиционалне наставне планове и програме аналогне уметности.
Педагошки оквир (наставни план и програм) о дигиталној уметности за један основни и један изборни предмет дигиталне уметности
Педагошки оквир (наставни план и програм) који укључује педагошке алате, методе и ресурсне материјале за наставнике за укључивање курсева дигиталне уметности у уметничке програме високог образовања. Оквир ће бити осмишљен тако да подржи наставнике у пружању висококвалитетног учења и наставе на основу истраживања најбоље праксе и повеже их са најефикаснијим начином на који ученици уче.
Резултати пројекта: http://www.digarted.eu/project-results/
Партнери
Универзитет хуманистичких наука и економије у Лођу (координатор)
ДигитАл
Академија уметности Летоније
Центар за технологију CETRI
Артит Атина
Универзитет уметности у Београду
Технички универзитет у Кошицама
Еразмус+ стратешка партнерства
Дељење знања маргинализованих кроз међународну културну сарадњу
SHAKIN’
2020-1-FR01-KA203-080017
Сарадња за иновације и размену добрих пракси
Стратешка партнерства у восоком образовању
SHAKIN’ окупља шест партнера из четири државе (Француска, Немачка, Србија, Шведска), са три универзитета и три културне организације, од којих су сви међународно признати у свом домену делатности. Ови партнери се удружују у решавању суштинских савремених изазова који утичу на поље европске културе проналажењем нових начина размишљања, рада и сарадње, како би студентима пружили одговарајући професионални етос за послове сутрашњице. Током последњих деценија, тржишна логика, популистичке политике, миграције и глобализација, еколошка транзиција или дигиталне технологије на различите тектонске начине утицале су на контекст управљања културом, политике, истраживања и наставу. Али настава и обука у областима културе углавном су одржавале уско професионалне, национално засноване претпоставке о култури, политици, учешћу и образовању. Као резултат тога, процеси учења нису само неприкладни за пружање релевантног знања и добро опремљених стручњака, већ су неосетљиви на искључене, маргинализоване и потлачене гласове и животна искуства данашњице.
Циљеви:
Повезивање академског и маргинализованог знања кроз размену истраживачких методологија у иновативним облицима мишљења, учења и наставе;
Професионализација (постдипломских) студената са новим облицима културне свести, негованих теоријским алатима и подржаних практичним вештинама;
Подржавање међународне сарадње кроз пројекте који укључују подређене перспективе.
Исходи:
Дигитални приручник „Претраживање из маргинализованог“ (Seaching from the subaltern), које прикупља и приказује методологије истраживања за подређена знања;
Алати диверзификације окружења за учење, прикупљање иновативних алата за учење наставу;
Платформа за спровођење међународних културних пројеката, предлагање препорука и алата за вештине, менторство о интеркултуралним професионалним искуствима и залагање за нови професионални етос у пољима културе;`
Курикулум „Подређено знање“ за управљање међународним културним пројектима, артикулишући остале резултате пројекта у краткорочном образовном програму.
Партнери:
Координатор: Универзитет Лион2
Универзитет уметности у Београду, Баухаус универзитет у Вајмару, Стокхолмски музеј женске историје, Независна културна сцена Србије, ЛАБА.
Трајање: 2020. – 2023.