“Имплицитни ред” – Летња школа Универзитета уметности, Истраживачка станица Петница, 13-17. јул 2017.
Летња уметничка школа Универзитета уметности под називом Имплицитни ред одржана је од 13-17. јула 2017. у комплексу Истраживачке станице Петница код Ваљева. Овогодишња школа је имала за циљ да повеже интердисциплинарни и иновативни приступ уметничком истраживању са истраживањима у науци и технологији. Стога је и њен концепт био изграђен око појма имплицирања који је непосредно преузет из квантне физике, а који означава информатичку повезаност између различитих нивоа неког феномена који на први поглед делују неповезано.
Летња уметничка школа 2017. окупила је преко 20 студената који су у инспиративном окружењу Истраживачке станице Петница показали изузетну спремност на плурални истраживачки приступ, као и отвореност ка различитим научним и уметничким дисциплинама у сврху изражавања сопственог уметничког креда. Кроз теоријску и практичну контекстуализацију појмова имплицитни ред и фрактал студентима је пружена прилика да у интензивном петодневном раду врше анализу садржаја и форме уметничког дела, као и различитих природних и друштвених феномена уз њихову компаративну анализу.
Школа је обухватила четири уметничко-теоријске радионице – експерименталне фотографије и анимације, електроакустичке композиције, визуелних уметности и теорије (“Текст и хипертекст”) – као и интегративну радионицу чији је циљ била размена идеја и искустава целе групе студената.
У оквиру затварања ЛУШ 2017. којем су присуствовали ректор Универзитета уметности проф. мр Зоран Ерић и директор Истраживачке станице Петница Вигор Мајић, одржана је презентација радова Школе на којој су резултате својих истраживања представили студенти и водитељи радионица – професори Универзитета уметности у Београду – Сања Филиповић, Саша Радојчић, Александар Младеновић, Адам Пантић са Факултета ликовних уметности, Владимир Кораћ са Факултета музичке уметности, Владимир Перић са Факултета примењених уметности.
Летња школа 2017. је реализована уз подршку Министарства просвете, науке и технолошког развоја, Министарства културе и информисања и Организације музичких аутора Србије – СОКОЈ.